loader image

PRZEBUDZENIE

reż. Marta Malinowska, Akademia Teatralna w Warszawie

GRZEGORZ JARZYNA

SŁAWOMIR GRZYMKOWSKI jako Ludwik Flaszen

SZTUKA INTONACJI, reż. Anna Wieczur   Teatr Dramatyczny w Warszawie

FOOTLOOSE

reż. Antoniusz Dietzius, Śródmiejski Teatr Muzyczny

AGNIESZKA BŁOŃSKA

 

JANUSZ OPRYŃSKI

ANNA GAJEWSKA

CZŁOWIEK Z LA MANCHY, reż. Anna Wieczur-Bluszcz, Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy

WOJCIECH URBAŃSKI

FOOTLOOSE

reż. Antoniusz Dietzius, Śródmiejski Teatr Muzyczny

PIOTR MATEUSZ WACH

Rytuał 23 albo obrazy ze śmierci wodza
21. Festiwal Szekspirowski,  grand prix SzekspirOFF

 

PAWEŁ ŁYSAK

MARTA ZIÓŁEK

 

JAN PESZEK

MINETTI, PORTRET ARTYSTY Z CZASÓW STAROŚCI
reż. Andrzej Domalik, Teatr POLONIA

ONDREJ SPIŠÁK

DOBROMIR DYMECKI i AGNIESZKA ŻULEWSKA

CZĄSTKI KOBIETY  reż. Kornél Mundruczó, TR Warszawa.

MODEST RUCIŃSKI

CZŁOWIEK Z LA MANCHY  reż. Anna Wieczur, Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy

MONIKA STRZĘPKA

WIKTORIA GORODECKAJA  jako Maria Stuart

MARIA STUART reż. Grzegorz Wiśniewski, Teatr Narodowy

PAWEŁ SAKOWICZ

 

SŁAWOMIR GRZYMKOWSKI jako Venticello

AMADEUSZ, reż. Anna Wieczu   Teatr Dramatyczny w Warszawie

JAKUB SKRZYWANEK

 

MARIA DĘBSKA

KRÓL (próby) reż. Monika Strzępka, Teatr Polski w Warszawie

ANNA AUGUSTYNOWICZ

WIKTORIA GORODECKAJA

HEDDA GABLER, reż. Kuba Kowalski, Teatr Narodowy

SŁAWOMIR GRZYMKOWSKI

KRÓL EDYP,  reż. Jakub Krofta, Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy

CAROLINE PAGANI

HAMLETELIA, Teatro Baretti – Torino / Caroline Pagani Teatro
23. Festiwal Szekspirowski

DARIA KOPIEC

ANDRZEJ SEWERYN i ALAN AL-MURTATHA

KRÓL, reż. Monika Strzępka, Teatr Polski w Warszawie

MODEST RUCIŃSKI jako K

ZAMEK, reż. Franciszek Szumiński, Teatr  Dramatyczny w Warszawie

MAJA OSTASZEWSKA

CAROLINE PAGANI

HAMLETELIA, Teatro Baretti – Torino / Caroline Pagani Teatro
23. Festiwal Szekspirowski

MARCIN BOSAK

KRÓL (próby) reż. Monika Strzępka, Teatr Polski w Warszawie

JERZY WALCZAK i MAŁGORZATA GOROL

GOLEM, reż. Maja Kleczewska, Teatr Żydowski

PIOTR RATAJCZAK

FEDRA FITNESS

reż. Daria Kopiec, Akademia Teatralna w Warszawie

ANNA SROKA-HRYŃ

ALMODOVARIA, reż. Anna Wieczur, Teatr POLONIA

ADAM FERENCY

BIESY w reżyserii Janusza Opryńskiego, Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy

 

A PLANETY SZALEJĄ…

reż. Anna Sroka-Hryń. W wykonaniu studentów Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Teatrze Wspólczesnym w Warszawie

 

ELIZA BOROWSKA

KRÓL (próby) reż. Monika Strzępka, Teatr Polski w Warszawie

MAŁGORZATA GOROL

GOLEM, reż. Maja Kleczewska, Teatr Żydowski

ELIZA BOROWSKA i ALAN AL-MURTATHA

KRÓL, reż. Monika Strzępka, Teatr Polski w Warszawie

ANNA WIECZUR

SOLARIS

reż. Klaudia Hartung-Wójciak, Teatr Ochoty

Rozmowa z Zuzanną Galewicz

Rozmowa z Zuzanną Galewicz

aktorką spektaklu BLIŻEJ CHMUR. ZARAZ SPADAM
Akademia Teatralna w Warszawie. Premiera 22 stycznia 2022

„…spotkanie przypadkowe, sześciu kobiet. Każda ma swoją drogę i akurat wszystkie sześć kobiet znajduje się na tym dachu w jednym czasie. Wszystkie są zaskoczone obecnością innych. Każda ma jakiś swój „moment”, kiedy tam przychodzi, zatrzymuje się na chwilę sama ze sobą. Nie widzi całej reszty, po czym zaczynają orientować się w sytuacji: chyba nie jestem tutaj sama. Przecież oprócz mnie są tu też inne kobiety. Ciekawe co mają do powiedzenia. Ale każda z nas ma swoje pięć minut bycia samej ze sobą….”

Rozmowa z Aleksandrą Ożóg

Rozmowa z Aleksandrą Ożóg

aktorką spektaklu BLIŻEJ CHMUR. ZARAZ SPADAM
Akademia Teatralna w Warszawie. Premiera 22 stycznia 2022

„ Ja się wcielam w postać Panny Młodej, Julii. Bardzo stęsknionej i spragnionej dziewczyny. Myślę, że spragnionej najbardziej tego, czego jeszcze nie posmakowała w życiu. Dzieli się na dachu swoimi różnymi fascynacjami. Dużo fantazjuje, rozmawia ze zwierzętami, z ptakami. I zastanawia się czy to ten? Czy nie ten? Czy ma wrócić. Ponieważ poznajemy ją w momencie ucieczki na dach….”

Rozmowa ze Sławomirem Grzymkowskim

Rozmowa ze Sławomirem Grzymkowskim

z aktorem spektaklu „Sztuka Intonacji”
Teatr Dramatyczny w Warszawie. Premiera 8 stycznia 2022

…praca nad tym tekstem na nowo budziła we mnie nadzieję, że teatr oparty na aktorstwie i tekście, a nie na efektach, jest znowu możliwy. Pracowało nam się wspaniale, ale uważam, że zespół, który się stworzył i te relacje, które były podczas całej pracy, spowodowały, że na nowo odkryłem teatr. Na nowo zacząłem się fascynować teatrem. Podczas pierwszego okresu pandemii, miałem pewnego rodzaju kryzys związany z teatrem. Czy teatr jeszcze przemawia do ludzi? Czy teatr jest w jakiś sposób skuteczny?
 Mam już takie doświadczenie z wcześniejszą premierą tekstu Tadeusza Słobodzianka „Fatalista. Opowieści singerowskie w V aktach”. Uważam, że tamten spektakl też jest fantastyczny. I w nim również aktor jest istotą wszystkiego. Aktor i tekst. 


Rozmowa z Iwoną Kempą

Rozmowa z Iwoną Kempą

reżyserką spektaklu SZKLARNIA
Akademia Teatralna w Warszawie. Premiera 6 listopada 2021

Myślę, że dla Tannahilla jest ważne, żeby wystawiając ją w danej rzeczywistości nawiązywać do lokalnego kontekstu, żeby za każdym razem spróbować stworzyć portret zbiorowy młodzieży, który będzie aktualny w danym miejscu i czasie. Dla mnie to był idealny materiał na spektakl dyplomowy. Czułam, że przedmieścia Toronto mogłyby być przedmieściami Warszawy…