loader image

PRZEBUDZENIE

reż. Marta Malinowska, Akademia Teatralna w Warszawie

GRZEGORZ JARZYNA

SŁAWOMIR GRZYMKOWSKI jako Ludwik Flaszen

SZTUKA INTONACJI, reż. Anna Wieczur   Teatr Dramatyczny w Warszawie

FOOTLOOSE

reż. Antoniusz Dietzius, Śródmiejski Teatr Muzyczny

AGNIESZKA BŁOŃSKA

 

JANUSZ OPRYŃSKI

ANNA GAJEWSKA

CZŁOWIEK Z LA MANCHY, reż. Anna Wieczur-Bluszcz, Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy

WOJCIECH URBAŃSKI

FOOTLOOSE

reż. Antoniusz Dietzius, Śródmiejski Teatr Muzyczny

PIOTR MATEUSZ WACH

Rytuał 23 albo obrazy ze śmierci wodza
21. Festiwal Szekspirowski,  grand prix SzekspirOFF

 

PAWEŁ ŁYSAK

JUSTYNA KOWALSKA

MIZANTROP  reż. Jan Englert, Teatr Narodowy

MARTA ZIÓŁEK

 

JAN PESZEK

MINETTI, PORTRET ARTYSTY Z CZASÓW STAROŚCI
reż. Andrzej Domalik, Teatr POLONIA

ONDREJ SPIŠÁK

DOBROMIR DYMECKI i AGNIESZKA ŻULEWSKA

CZĄSTKI KOBIETY  reż. Kornél Mundruczó, TR Warszawa.

MODEST RUCIŃSKI

CZŁOWIEK Z LA MANCHY  reż. Anna Wieczur, Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy

MONIKA STRZĘPKA

WIKTORIA GORODECKAJA  jako Maria Stuart

MARIA STUART reż. Grzegorz Wiśniewski, Teatr Narodowy

PAWEŁ SAKOWICZ

 

SŁAWOMIR GRZYMKOWSKI jako Venticello

AMADEUSZ, reż. Anna Wieczu   Teatr Dramatyczny w Warszawie

JAKUB SKRZYWANEK

 

MARIA DĘBSKA

KRÓL (próby) reż. Monika Strzępka, Teatr Polski w Warszawie

ANNA AUGUSTYNOWICZ

WIKTORIA GORODECKAJA

HEDDA GABLER, reż. Kuba Kowalski, Teatr Narodowy

SŁAWOMIR GRZYMKOWSKI

KRÓL EDYP,  reż. Jakub Krofta, Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy

CAROLINE PAGANI

HAMLETELIA, Teatro Baretti – Torino / Caroline Pagani Teatro
23. Festiwal Szekspirowski

DARIA KOPIEC

ANDRZEJ SEWERYN i ALAN AL-MURTATHA

KRÓL, reż. Monika Strzępka, Teatr Polski w Warszawie

MODEST RUCIŃSKI jako K

ZAMEK, reż. Franciszek Szumiński, Teatr  Dramatyczny w Warszawie

JAN ENGLERT

MAJA OSTASZEWSKA

CAROLINE PAGANI

HAMLETELIA, Teatro Baretti – Torino / Caroline Pagani Teatro
23. Festiwal Szekspirowski

MARCIN BOSAK

KRÓL (próby) reż. Monika Strzępka, Teatr Polski w Warszawie

JERZY WALCZAK i MAŁGORZATA GOROL

GOLEM, reż. Maja Kleczewska, Teatr Żydowski

PIOTR RATAJCZAK

FEDRA FITNESS

reż. Daria Kopiec, Akademia Teatralna w Warszawie

ANNA SROKA-HRYŃ

ALMODOVARIA, reż. Anna Wieczur, Teatr POLONIA

ADAM FERENCY

BIESY w reżyserii Janusza Opryńskiego, Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy

 

A PLANETY SZALEJĄ…

reż. Anna Sroka-Hryń. W wykonaniu studentów Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Teatrze Wspólczesnym w Warszawie

 

ELIZA BOROWSKA

KRÓL (próby) reż. Monika Strzępka, Teatr Polski w Warszawie

MAŁGORZATA GOROL

GOLEM, reż. Maja Kleczewska, Teatr Żydowski

ELIZA BOROWSKA i ALAN AL-MURTATHA

KRÓL, reż. Monika Strzępka, Teatr Polski w Warszawie

ANNA WIECZUR

SOLARIS

reż. Klaudia Hartung-Wójciak, Teatr Ochoty

Rozmowa z Iwoną Kempą

Rozmowa z Iwoną Kempą

reżyserką spektaklu SZKLARNIA
Akademia Teatralna w Warszawie. Premiera 6 listopada 2021

Myślę, że dla Tannahilla jest ważne, żeby wystawiając ją w danej rzeczywistości nawiązywać do lokalnego kontekstu, żeby za każdym razem spróbować stworzyć portret zbiorowy młodzieży, który będzie aktualny w danym miejscu i czasie. Dla mnie to był idealny materiał na spektakl dyplomowy. Czułam, że przedmieścia Toronto mogłyby być przedmieściami Warszawy…

Rozmowa z Weroniką Kozakowską i Pawłem Gasztold-Wierzbickim

Rozmowa z Weroniką Kozakowską i Pawłem Gasztold-Wierzbickim

reżyserką spektaklu SZKLARNIA
Akademia Teatralna w Warszawie. Premiera 6 listopada 2021

Weronika Kozakowska: Po pierwszym czytaniu, ogarnęła mnie nadzieja i poczułam, że rzeczywiście jest to fantastyczny materiał na dyplom, bo opiera się na zbiorowości, na grupie, którą musieliśmy tutaj zbudować. Dla całej naszej dziesiątki było to fantastyczne wyzwanie…

Rozmowa z Jakubem Skrzywankiem

Rozmowa z Jakubem Skrzywankiem

reżyserem spektaklu OPOWIEŚCI NIEMORALNE
Teatr Powszechny w Warszawie. Premiera 25 września 2021

Ciągle boimy się zaakceptować, że seksualność jest czymś naprawdę powszechnym, bardzo nam bliskim. Pierwsza etiuda, o której pan wspomniał, zaczyna się od kilkuminutowego, uporczywego zbliżenia na ciało, a dokładnie na pupę aktorki, która jedzie na rowerze. To jeden z przykładów typowo patriarchalnego widzenia filmowego, można by powiedzieć, że jest to w jakiś sposób niesmaczne. Dlatego odrzuciliśmy taką optykę, a pod względem formalnym dyskutujemy z tym dzięki etiudzie o Polańskim…

Rozmowa z Maciejem Dybowskim

Rozmowa z Maciejem Dybowskim

aktorem spektaklu A PLANETY SZALEJĄ
Teatr Współczesny w Warszawie. Premiera 20 sierpnia 2021

Spektakl powstał na podstawie tekstów Kory, ale teksty są przepracowane literacko i aranżacyjnie. Jak to u aktora, każdy tekst trzeba przepuszczać przez siebie. Nie są to jeden do jednego piosenki Kory. Mają swoistą dramaturgię, precyzyjną wspólną choreografią. Pani Ania była naszą główną choreografką. Najważniejsze, że to był nasz wspólny projekt, do którego wnosiliśmy swoje pomysły. Pani Ania miała w swojej głowie zarysy, rysunki, pomysły. Takie obrazki, ale też i my dużo proponowaliśmy od siebie, dzięki czemu to wygląda tak, a nie inaczej. Prowadziliśmy bardzo długie dyskusje…Potem dochodziła warstwa muzyczna, którą Mateusz Dębski komponował. Gdzieś na kanwie akordów oryginalnych, ale stylistycznie nie ma to nic wspólnego z rockiem. Zespół nam towarzyszący składa się z pianina, kontrabasu i harfy. Czy ktokolwiek by pomyślał, że harfa będzie pasowała do Maanamu? Nie, my tak samo nie. Było to takie założenie, które spowodowało, że jak teraz słucham harfy w Maanamie to robi mi się gorąco.